dinsdag 26 mei 2015

Plan eenvoudig je werkvoorraad met Digitale Checklisten

De laatste release van Digitale Checklisten stelt de maker van compliance software in staat om sneller nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen en in te voeren. Dat is maar goed ook want in in januari nam het snel groeiende bedrijf alweer de 3e programmeur in dienst. Onder leiding van hoofd software ontwikkeling Johnny Eradus leveren de programmeurs de aankomende maanden veel nieuwe functionaliteiten af.


Wanneer releaset DC een nieuwe feature


De programmeurs van Digitale Checklisten werken vaak aan verschillende functionaliteiten tegelijk. Wanneer een functionaliteit klaar is dan test een collega deze. Maar daarmee is de functionaliteit er nog niet. Nieuwe code moet eerst langs app-tester Travis.

Travis test en accepteert een nieuwe functionaliteit.
(Travis - Streng maar rechtvaardig)
Wanneer Travis de code van zogenaamde minor features goedkeurt dan komen deze direct ter beschikking van alle gebruikers. Functionaliteiten die meer impact hebben voor de applicatie en de gebruikers - zogenaamde major features - komen eerst in beta beschikbaar. Keyusers testen in beta de nieuwe functionaliteiten en samen met de keyusers bespreekt Digitale Checklisten de juiste implementatie van de nieuwe functionaliteit.


Nieuwe functionaliteiten


Sinds de nieuwe release werkten de programmeurs aan een aantal nieuwe functionaliteiten die hieronder worden besproken.


Planning en werkvoorraad (Kalender)


De nieuwe kalender van Digitale Checklisten laat je eenvoudig al je werk plannen en beheren. Een overzichtelijke pagina toont per dag, week of maand alle ingeplande activiteiten zoals checklisten, taken en vragen met een specifieke datum. De optie Inplannen toont alle checklisten zonder startdatum en geeft de mogelijkheid om je overige werkvoorraad in te plannen. Digitale Checklisten toont een lijst met al je nieuwe checklisten en per checklist kan je direct een datum invullen waardoor de checklist in de kalender zichtbaar wordt.

Kalender met ingeplande checklisten, taken en checklistvragen.
(Werkvoorraad in de kalender)

Pop-up van overtredingen en opmerkingen


Een handige nieuwe pop-up geeft snel inzicht in de belangrijkste aspecten van iedere ingevulde checklist. De weergave van checklisten onder een dossier en op de pagina Checklisten toont het aantal overtredingen en het aantal opmerkingen van die checklist. Klik op de link van de opmerkingen of overtredingen en je ziet in een pop-up direct de betreffende opmerkingen of overtredingen. Op deze manier hoef je de checklist dus niet te openen. Je kan de informatie direct vanuit een dossier of vanuit het overzicht met checklisten bekijken.
Klik in de pop-up op een van de getoonde overtredingen of opmerkingen om de checklist te openen en direct naar de bijbehorende vraag te gaan.

Voorbeeld van een popup met overtredingen
(Pop-up van overtredingen en opmerkingen in een checklist)

Zoeken vanaf je locatie

De verbeterde zoekfunctie heeft de mogelijkheid om dossiers op en rond een locatie te tonen. De zoekresultaten tonen de dossiers op basis van de afstand van de locatie tot een omtrek van 10 km. Van ieder dossier staat de afstand tot de huidige locatie aangegeven. Op deze manier vind je ieder dossier eenvoudig terug. De functionaliteit is geschikt om alle dossiers vanaf je huidige locatie te zoeken via de locatie button - afbeelding linksboven - of door een adres te zoeken via Google. 

(Zoek naar dossiers op en rond een locatie)

Inloggen door enter


Het inlogscherm van Digitale Checklisten is nu ook in de nieuwe stijl. Vul je mailadres en je wachtwoord in en klik op enter om in te loggen.

Voorbeeld van het nieuwe inlogscherm van Digitale Checklisten.
(Nieuw inlogscherm Digitale Checklisten)

Updaten checklisten


Organisaties die met Digitale Checklisten werken kunnen hun checklisten zelf aanpassen. Om het actualiseren van checklisten nog beter te ondersteunen kan een update van een checklist nu op ieder moment plaatsvinden.
Beheerders maken een taak aan onder hun beheerdersaccount en krijgen automatisch een melding wanneer de servicedesk de taak behandelt en afrondt.
Voorbeeld van een melding dat een checklist is geupdate.
(Melding van een vernieuwde checklist)


Nieuwe categorie heeft nu een sluit knop


Klik in het menu rechts op de knop Nieuwe categorie om de checklist aan te vullen met nieuwe categorieën van vragen. Zoek de gewenste categorie en voeg deze toe. Klik rechtsboven op de knop Sluit om weer verder te werken in de checklist.

Voorbeeld van button om de optie Nieuwe categorie toe te voegen te sluiten
(Zoek een categorie om toe te voegen en sluit het menu)

1 opmerking:

  1. Kan de kalenderplanning vervolgens ook worden ingeladen als 'kalenderabonnement' in bijvoorbeeld Outlook of Smartphone?

    BeantwoordenVerwijderen